21. gadsimtā jebkāda veida produkta vai pakalpojuma virzība pie patērētāja nav iedomājama bez reklāmas. Reklāma ir bijusi aktuāla visos laikos, taču mūsdienās, kad piedāvājumu ir tik daudz, ka ir jāpadomā divreiz vai pat trīsreiz par to, ko no visa piedāvājumu klāsta izvēlēties, ir svarīgi, lai reklāmai būtu efekts un tā sasniegtu savu mērķauditoriju. Vislabāk par to, kā savu produktu vai pakalpojumu piedāvāt esošajiem un topošajiem klientiem izdarīs mārketinga aģentūras speciālisti, kuri to dara ikdienā un zina dažādus paņēmienus kā sasniegt vēlamo efektu. Reklāmas interneta mārketinga aģentūra Latvijā un visur citur pasaulē izmanto dažāda veida mārketinga stratēģijas un veidus, kā sasniegt vēlamo mērķauditorijas grupu. Pagājušā gadā pieņemtie personu datu aizsardzības jaunie noteikumi, lielā mērā ietekmēja arī reklāmas un mārketinga pasauli visā Eiropā, un īpaši to izjuta tie, kuri strādā digitālā mārketinga sfērā.
KĀ IZVĒLĒTIES PIEMĒROTĀKO MĀRKETINGA RĪKU SAVAI PRECEI?
Pastāv dažāda veida informācijas novirzīšana pie patērētāja, tādēļ, ja nepieciešams reklamēt sava uzņēmuma preci vai pakalpojumu, vislabāk vērsties pie speciālista, kurš izvēlēsies piemērotāko. Visus šo pakalpojumus var iedalīt daudz un dažādās grupās pēc to formas, izstrādes un tamlīdzīgiem kritērijiem, bet vispopulārāk reklāmu pakalpojumus ir iedalīt tiešajā un netiešajā mārketingā. Mūsdienās visizplatītākā ir tiešā mārketinga forma, jo šādi ir iespējams sasniegt patērētāju un piedāvāt tam vispiemērotākos pakalpojumus un preces. Mūsdienu tehnloģiskie risinājumi dod iespēju klientu sasniegt visātrāk un visprecīzāk, jo, piemēram, nemaz ne tik senā pagātnē, tieša reklāma konkrētai patērētāju grupai, izmaksātu ļoti dārgi. Tiešais mārketings sadalās vēl sīkākās grupās, piemēram, mobilais un sms mārketings, e-pasta mārketings, lojalitātes programmas, kas ir ārkārtīgi populāras Latvijas tirgotājiem un pakalpojumu sniedzējiem, un tamlīdzīgi. Afišas, reklāmas, bukleti un informatīvās avīzes ir iedalāmas pie netiešā mārketinga rīkiem.
KĀDS IR LABAS REKLĀMAS NOSLĒPUMS?
Preces vai pakalpojuma noieta ražīgumā lielu lomu spēlē tieši pareizas mārketinga stratēģijas izvēle. Ja reklāma ir pārāk uzmācīga, tā atbaida un patērētājs labāk izvēlēsies konkurentus, taču, ja tā ir pārāk pasīva vai pat nemanāma, tā ir bezjēdzīga, jo neviens par preci vai pakalpojumu neuzzina un reklāmas kampaņa ir izgāzusies. Nedrīkst arī aizmirst par kvalitāti gan ražošanas posmā, gan reklāmas piedāvājumā. Savsatrpēja cieņa pircējam, patērētājam un reklāmsniedzēja ir lieliska recepte un pamats panākumiem biznesā!